Η αξία του κρέατος στη διατροφή μας!

Η Lady Butcher μας συμβουλεύει…

Χρήσιμα tips & μικρά μυστικά για μία πιο υγιεινή διατροφή!

Πόσο χρήσιμο είναι το κρέας στη διατροφή μας;

Το κρέας περιέχει μια μεγάλη ποικιλία σημαντικών θρεπτικών συστατικών, συμπεριλαμβανομένων των πρωτεϊνών υψηλής ποιότητας (βιολογικής αξίας), της βιταμίνη D, των βιταμινών του συμπλέγματος B, ιδιαιτέρως του Β12, καθώς επίσης και του σιδήρου, του ψευδαργύρου και του σεληνίου. Όταν καταναλώνεται με μέτρο, το κρέας αποτελεί μέρος μιας υγιεινής και ισορροπημένης διατροφής.

Πρωτεΐνη

Η πρωτεΐνη αποτελεί ένα βασικό συστατικό του ανθρώπινου σώματος. Βρίσκεται στους μυς, τα οστά, τα όργανα και συμμετέχει σε διάφορες διεργασίες του οργανισμού. Η πρωτεΐνη του κόκκινου κρέατος είναι υψηλής βιολογικής αξίας. Αυτό σημαίνει πως περιέχει όλα τα απαραίτητα αμινοξέα, σε αντίθεση με την πρωτεΐνη των οσπρίων και των δημητριακών, που χρειάζεται ο οργανισμός για να συνθέσει τις δικές του πρωτεΐνες.

Σίδηρος

Το κόκκινο κρέας αποτελεί επίσης σημαντική πηγή σιδήρου. Όπου είναι υπεύθυνος και στην παραγωγή των ερυθρών αιμοσφαιρίων. Η χαμηλή πρόσληψη σιδήρου μπορεί να δημιουργήσει προβλήματα αναιμίας με επακόλουθα συμπτώματα κόπωσης και αδυναμία. Το κόκκινο κρέας αποτελεί την καλύτερη πηγή σιδήρου με την καλύτερη βιοδιαθεσιμότητα. Αυτό σημαίνει πως ο σίδηρος που προσλαμβάνεται από το κόκκινο κρέας απορροφάται καλύτερα από το σίδηρο που βρίσκεται στις φυτικές τροφές.

Βιταμίνες συμπλέγματος Β

Το κόκκινο κρέας περιέχει τέλος μια πληθώρα βιταμινών του συμπλέγματος Β, οι οποίες είναι συνένζυμα. Δηλαδή τις χρειάζονται τα ένζυμα για να επιτελέσουν πολλές βιοχημικές λειτουργίες. Ψευδάργυρος Ακόμη το κρέας περιέχει ψευδάργυρο, ο οποίος είναι απαραίτητο συστατικό για την ανάπτυξη, τη διατήρηση του ανοσοποιητικού συστήματος, την επούλωση των τραυμάτων και τον έλεγχο της όρεξης.

TIPS

Kαταναλώνετε κόκκινο κρέας μια φορά την εβδομάδα, ενώ προτιμάτε εκείνο με τη λιγότερη περιεκτικότητα σε λίπος, όπως είναι το μοσχάρι, ενώ στο χοιρινό αφαιρείτε πάντα το ορατό λίπος πριν το μαγειρέψετε.

Ποιος είναι ο σωστός τρόπος για να μαγειρέψουμε το κρέας μας;

Δεν είναι όλοι οι τρόποι μαγειρέματος του κρέατος ίδιοι. Παρακάτω θα βρείτε κάποιες βασικές μεθόδους και κάποια ‘’μικρά μυστικά’’, προκειμένου να μαγειρέψουμε το κρέας μας με το πιο υγιεινό τρόπο.

Στην κατσαρόλα

Αποφεύγουμε το τσιγάρισμα του κρέατος με λάδι προτού το μαγειρέψουμε, αν θέλουμε το φαγητό μας να γίνει πιο ελαφρύ. Αν ωστόσο θέλουμε να τσιγαρίσουμε το κρέας προκειμένου να κρατήσει τους χυμούς τους, τότε το τσιγαρίζουμε σε λίγο λάδι, το οποίο δεν χρησιμοποιούμε στη συνέχεια του μαγειρέματος. Για να απορροφήσει λιγότερο λίπος το κρέας, προτιμάμε να το μαγειρεύουμε σε μεγάλα κομμάτια. Επίσης, δεν το αλευρώνουμε, γιατί το άμυλο του αλευριού απορροφά το λάδι. Το μαγείρεμα στην κατσαρόλα πρέπει να γίνεται με λίγο νερό, με σκεπασμένο το σκεύος και με μέτριο βρασμό, ώστε η απώλεια των θρεπτικών συστατικών να είναι η μικρότερη δυνατή. Δεν ξαφρίζουμε το κρέας ή τα όσπρια που βράζουν, αφού στον αφρό βρίσκονται πρωτεΐνες, πολλά μεταλλικά άλατα και βιταμίνες από την τροφή

Στο τηγάνι

Προτιμάμε το ελαιόλαδο για το τηγάνισμα, επειδή έχει μεγαλύτερη αντοχή στις υψηλές θερμοκρασίες. Θυμόμαστε να το σουρώνουμε μετά από κάθε τηγάνισμα και να το αντικαθιστούμε μετά από 3 – 5 χρήσεις. Αντικαθιστούμε το παραδοσιακό τηγάνι με το κινέζικης προέλευσης σκεύος γουόκ, που τηγανίζει πιο υγιεινά και ελαφριά, αφού χρειάζεται ελάχιστο λάδι. Το γουόκ είναι ιδανικό για το μαγείρεμα ψιλοκομμένου κρέατος, πουλερικών και λαχανικών. Το μυστικό του είναι το συνεχές ανακάτεμα του φαγητού. Χρησιμοποιείται και στην ηλεκτρική κουζίνα, κανονικά όμως χρειάζεται κουζίνα υγραερίου η γκαζιού, που δίνει μεγαλύτερη θερμότητα.

Στον ατμό

Το μαγείρεμα στον ατμό θεωρείται ο πιο υγιεινός τρόπος μαγειρέματος για λαχανικά, πουλερικά και ψάρι. Αν δεν έχουμε ειδικό σκεύος, μπορούμε να μαγειρέψουμε στον ατμό, βάζουμε σε μια μεγάλη κατσαρόλα με λίγο νερό ένα μεταλλικό καλαθάκι, στο οποίο θα τοποθετήσουμε την τροφή. Με αυτόν τον τρόπο διατηρούνται αναλλοίωτα η φυσική γεύση, το χρώμα και η θρεπτική αξία των τροφών.

Συνταγή της Lady Butcher
Ετικέτες: Διατροφή